školská 28

komunikační
prostor

Newsletter

Přihlásit se k odběru Newsletter feed

Vyhledávání

Autorské čtení

KINOKABARET: Nejlepší scénáře FAMU

Cyklus si klade za cíl představovat tvorbu mladých scénáristů. Dosud nerealizované filmy dostanou možnost alespoň na jeden večer ožít v podobě inscenovaného čtení.
Čt 24.11. - 19:00

V listopadu se potká Kinokabaret s Famufestem. Půjde tak trochu o schůzku naslepo – o textech, které předvedeme, zatím víme jen to, že budou nejlepší.

Představíme fragmenty ze tří nerealizovaných scénářů studentů FAMU, které vybere odborná porota Famufestu 2016.
Jeden z nich nakonec celý festival vyhraje!

Nominované texty jsou:

Frantina - autor David Semler - režie fragmentu Radek Brož

Konec punku v Helsinkách - autor Lucie Palkosková - režie
fragmentu Lucie Kryzová

Kus plechu a v něm díry- autor Michaela Knéblová - režie
fragmentu Natálie Císařovská

Hudba : Julie Goetzová

Hrají/ Čtou : Anna Kratochvílová, Marie Jansová, Martin Desmond Šesták, Ladislav Odrazil a další
Dramaturgie: Vojtěch Bohuslav

Vstup 50,- Kč
Pro držitele akreditace a hosty Famufestu vstup zdarma

ANOTACE:
FRANTINA – DAVID SEMLER
Historická dobrodružná romance

Venkovská žena 18. století Frantina se musí rozhodnout, zda dostát svému postavení rychtářky a bránit zájmy svých sousedů, nebo podlehnout zakázané lásce k loupežníkovi Apolínovi, postrachu celého kraje.

Frantina je celovečerní adaptací klasického románu Karolíny Světlé. Poněkud zaprášený román ukrývá v jádru nadčasový příběh nešťastné lásky. Ač vychována krutým strýcem v lesích, vzepře se Frantina svému osudu. Vdá se za movitého statkáře, po kterém později – oproti všem zvyklostem – převezme rychtářský úřad. Statečně čelí nesmyslným požadavkům feudální vrchnosti i nájezdům loupežníků „lesňáků“. Alespoň do chvíle, než potká svou dávnou lásku z mládí Apolína. Jak se zachová „superhrdinka“ Frantina, když zjistí, že její miláček Apolín je ve skutečnosti vůdce „lesňáků“?

/Na obloze se zableskne a za pár vteřin je slyšet zaburácení hromu. Děvečky se poděšeně podívají na bouřkové mraky.
Déšť bubnuje do oken a občas zahřmí. Apolín a Frantina sedí na opačných koncích dlouhého dřevěného stolu, čeládka je usazena mezi nimi.

FRANTINA
Nezdá se vám, pane Apolíne, že právě nyní je příhodná chvíle spravit moji čeládku o našem dalším obchodu?
APOLÍN
To nechám na vás, rychtářko.
FRANTINA
Pan Apolín a já jsme se dnes dohodli, že uzavřeme sňatek./

KUS PLECHU A V NĚM DÍRY – MICHAELA KNÉBLOVÁ
Satirická komedie z blízké budoucnosti

Jolana žije v blízké budoucnosti a do své doby, v níž je fyzický kontakt vnímán jako něco nepřípustného, nezapadá. Pro přílišnou komunikativnost přichází o místo vlakové průvodčí a přijímá nabídku poněkud „retro“ zaměstnání, v němž jí půjde o prsa!

Středometrážní scénář Kus plechu a v něm díry může svou hravostí připomenout ztřeštěné komedie 60 a 70. let. Hlavní postava Jolana začíná pracovat jako jakási novodobá prostitutka. Její práce spočívá v tom, že sedí v plechové budce a za poplatek se nechává osahávat anonymními zákazníky. Jak nové zaměstnání ovlivní Jolanino šťastné (takřka bezkontaktní) manželství? A kdo je tím neznámým vášnivým mužem, který chce uspokojovat Jolanu, a ne sebe? Fikční svět, kde jsou dotykové pouze telefony, nám v ledasčem může připomenout ten náš.

/Prso se pomalu sune vzhůru po hrudníku, chvíli ho drží ve výšce, v níž bývá uloženo v podprsence a prudce ho pustí. Jolanou to opět škubne.
JOLANA
No?
MILAN
Jsou velká. Těžká. Nízko posazená. Ovšem jsou plná, takže působí poměrně mladistvým dojmem. Stačí to takhle?
JOLANA
A?
Milan chvíli v zamyšlení váhá, pak se ale jeho tvář rozjasní.
MILAN
Víš co? Zavolám Alenu s Brigitou ze třetího! Ty maj názor na všechno!/

KONEC PUNKU V HELSINKÁCH – LUCIE PALKOSKOVÁ
Sociální drama

Střet dvou generací, otce a dcery, dvou pojetí punku, dvou cest marného hledání vyrovnanosti se sebou samým i svým okolím.

Celovečerní scénář Konec punku v Helsinkách je adaptací stejnojmenného románu Jaroslova Rudiše. Bývalý punkáč Ole musí zavřít svůj bar Helsinky, protože nedaleko se staví nový tunel, což narušuje statiku domu. Nejen, že nemá peníze na to otevřít si nový bar, ale čím dál víc si uvědomuje, že ani nic jiného v jeho životě nefunguje tak jak má. Dcera Eva s ním nemluví, ženám se programově vyhýbá a jeho nejlepší kamarád Frank se asi definitivně zbláznil. Mladá rebelka Eva hledá cestu, jak změnit svět, nebo aspoň svoje nejbližší okolí. Nejjednodušší asi bude něco zapálit, říká si. Jak Ole vyřeší konsekvence Evina aktivistického zápalu? A co si počne sám se sebou?

/Ole přechází lávku nad čtyřproudou silnicí a kouří. Evin zapálený projev pokračuje i přes tuto scénu.

EVA (M. O.)
...Jednou se vzbudíš a najednou víš, kdo je tvůj největší enemy,
tvůj nepřítel nambr van, ...

Všude kolem jsou jen bezbarvé paneláky, za kterými se rýsují pole. Na lávku navazuje posprejovaný plot z vlnitého plechu. Proti Olemu jde udřený třicátník, kterému na každé ruce visí jedno malé dítě.
EVA (M. O.)
... že to nejsou poliši, politici, stát, femily nebo škola, …

Ole jde dál podél plotu, dojde před krabicoidní základní školu obloženou hnědými kachličkami. Kopne do jednoho z kamínků před vchodem, kope ho až ke schodišti, které vede dolů k panelákům.

EVA (M. O.)
... ale že to jsou hezký lidi./