školská 28

komunikační
prostor

Newsletter

Přihlásit se k odběru Newsletter feed

Vyhledávání

Hlavní Galerie

No Time for Heroes

Martin Janíček, Martin Zet, Danilo Capasso, Christian Costa, Jaro Dufek, Dominika Skutnik, Krzysztof Topolski.
20.9.5.10.
Po 19.9. - 20:00

Cílem projektu Není čas na hrdinství je představit několik umělců, kteří se zabývají mimo jiné problematikou městského veřejného prostoru. Výstava No Time for Heroes spojuje jejich prostřednictvím tři evropská města: Kladno-Prahu, Neapol a Gdańsk tématy jako jsou například privatizace a globální spotřeba vody, osobní vzpomínky, a obecně revitalizace bývalých industriálních zón. Dnes jsou většinou tyto lokality nebezpečné a zapomenuté, jinde jsou objektem spekulací developerů, nebo si je “nárokuje” zpět příroda.

Motivem mezinárodního projektu je upozornit na ohrožení jejich existence a přispět do diskuze o tom, jak tyto zóny využít, a tak je pomoci zachránit před destrukcí. Bývalý areál Vojtěšské huti Kladno Koněv - pozdější Poldi Kladno SONP je jeden z nejzajímavějších průmyslových komplexů v České republice. Martin Janíček prezentuje zvukovou instalaci s reprodukovanými zvuky, nahranými v bývalých industriálních zónách v Kladně (Hornický skanzen Mayrau. Martin Zet vystavuje bronzovou sochu, která vznikla během jeho studentské stáže v Poldi Kladno na začátku osmdesátých let. Neapolští umělci Christian Costa a Danilo Capasso se zabývají úvahami o urbanistické historii východní Neapole, intervenují do periferních oblastí a reflektují jejich rychlou degradaci. Foto a video instalace Danila Capassa zkoumá “hraniční prostory” východní Neapole a symbolicky odráží “stav mezi jejich existencí v minulosti a budoucími identitami”. Dokumentární video a cyklus fotografií Christiana Costy představuje autorův kritický pohled na stav neapolských industriálných zón Cirio, Vela, Ponticelli a na oblast přístavu.
V gdaňských loděnicích začali stávky, systémové změny ve východním bloku a hnutí Solidarita. Město je zajímavé z pohledu využití nábřeží, které je příkladem přizpůsobení architektury díky změně její konverze z průmyslových výrobních hal na lofty využívané umělci. Metaforou hypnotického obrazu letícího mořského racka polská umělkyně Dominika Skutnik naznačuje vztah mezi světem snů a hrou asociací. Jaro Dufek shromažďoval různé druhy vody z Prahy, Gdaňska a Neapole a spojil je v interaktivním projektu, výuživající mobilních technologií. Krzysztof Topolski zkoumá strategie jak zachytit městské zvuky, vytvořené pro bývalou trafostanici Nikoly Tesly v Libni. Diskrétní zvukovou instalací si návštěvník může poslechnout ve sluchátkách na zdi galerie.

Kurátorky: Aleksandra Grzonkowska (pl) Susanna Horvatovičová (it) Dagmar Šubrtová (cz).

Prezentace projektu Heroes: 19. září 2011 - 17:00 hodin, vernisáž 19. září 2011 - 18:00 hodin

Seznam vystavených děl:

DOMINIKA SKUTNIK :MOMENTUM
video 12', 2007

JARO DUFEK: BOMBA - KGP01
voda z Kladna, Prahy, Gdansku, kondom, zápalky, petláhve, mobilní telefon, pumpa, electronika, mechanismus pro
výbušniny, drát z fénu, zavolejte 5x na TELEfONNi číslo: +420 728 788 5 x x a smíchejte ak vodu z KLADNA, GDANSKA & PRAHY.
+
BOMBA - KGP01: Jak udělat bombu
(video tutorial) video 1’50’’, 2011

KRZYSZTOF TOPOLSKI aka ARSZYN: Díra
sluchátková zdířka TRS 1/8”,
PM3 přehrávač, 2011

DANILO CAPASSO: LIMEN: A STATE OF POSSIBILITY
video 4’46’’, color (PAL), kniha 37,5 x 23,5 cm, 32 stránek, 28 barevných fotografií, 2011

CHRISTIAN COSTA: DIS-LOOPS [Neapol]
video 20’, 2011
DSTR-LOOPS [Neapol]
4 barevné fotografie, 40x50 cm, 2011

MARTIN ZET: ODPICH
bronz, 46 cm, 1981

MARTIN JANÍČEK: Zvuková nádoba
kovová bandaska, zvuková smyčka 40’min
nahráno 11.10.2009 v Mayrau, 2011

Spolupráce: MEMENEST Associazione Culturale, Neapol, Komunikační prostor Školská 28, Praha 6. Bienále Industriální stopy 2011 (Praha-Kladno).

Projekt No Time For Heroes je součástí programu 6. bienále Industriální stopy 2011 (Praha-Kladno) pořádaného Výzkumným centrem průmyslového dědictví při ČVUT v Praze (www.industrialnistopy.cz). Ve spolupráci s Výzkumým centrem průmyslového dědictví ČVUT v Praze.

Podpora: Rezidence Krzysztofa Topolského je podporován Visegrádským mezinárodním fondem, Visegrádský umělecký rezidenční program - VARP. Polská část je podporována také Institutem Adama Mickiewicze.